Junkers-Bosch: 25 lat sukcesów na polskim rynku

 25 lat temu dział handlowy Junkers rozpoczął sprzedaż urządzeń grzewczych w ramach spółki Robert Bosch w Polsce, oferując dwie podstawowe grupy produktów: termy i kotły gazowe. Dziś Junkers-Bosch sprzedaje w Polsce 75 tys. produktów rocznie i rozwija nowe obszary działalności. Marka mocno zaznacza swoją obecność na rynku urządzeń wykorzystujących energię odnawialną, np. pompy ciepła, a także na rynku klimatyzacji.

 - Junkers-Bosch: 25 lat sukcesów na polskim rynku

Firma Bosch rozpoczęła budowę struktur handlowych w Polsce w 1992 r. Jednym z pierwszych jej działów, które uruchomiły sprzedaż urządzeń na polskim rynku, był Junkers. Na początku 1993 r. Junkers oferował polskim konsumentom dwa typy urządzeń: termy i kotły gazowe. To właśnie Hugo Junkers, założyciel marki, już w pierwszej połowie XX w. opracował podstawy technologii kondensacyjnej. Jednak na początku lat 90. marka Junkers sprzedawała w Polsce jedynie kilkaset sztuk kotłów kondensacyjnych rocznie. Zdecydowaną większość sprzedawanych urządzeń stanowiły w tym czasie kotły tradycyjne. Nie bez znaczenia była ówczesna, bardzo wysoka cena urządzeń wykorzystujących innowacyjną technologię kondensacji. Obecnie Junkers-Bosch sprzedaje polskim klientom co roku kilkadziesiąt tysięcy kotłów kondensacyjnych, oferując urządzenia dostosowane do indywidualnego budżetu.W Polsce słowo Junkers stało się synonimem słowa "terma". To właśnie ten produkt jest jednym z kluczowych urządzeń marki. To Junkers-Bosch wprowadził do Polski hydrogenerator iskry – technologię pozwalającą na niewykorzystywanie w termach innych źródeł energii. Znacząco poprawiło to bezpieczeństwo tych urządzeń. Marka od lat pozostaje liderem sprzedaży w tym segmencie rynku. 

 - Junkers-Bosch: 25 lat sukcesów na polskim rynku Popularne urządzenia, nowe rynki

Dziś Junkers-Bosch oferuje na polskim rynku niezwykle szerokie portfolio urządzeń do ogrzewania i chłodzenia budynków. Oprócz produktów tradycyjnie kojarzonych z marką, takich jak termy elektryczne i gazowe do podgrzewania wody czy kotły kondensacyjne, w ofercieJunkers-Bosch znajdziemy także systemy wentylacji, pompy ciepła i klimatyzację oraz rekuperację do mieszkań oraz domów. Co istotne – marka oferuje produkty w każdym segmencie cenowym: podstawowym, zaawansowanym i premium. 

Dobra współpraca z ekspertami

– Uważam, że źródłem naszego sukcesu, oprócz konsekwentnego rozwoju portfolio, jest bardzo dobra współpraca ze wszystkimi uczestnikami rynku, czyli osobami i firmami, które projektują, sprzedają, montują i serwisują nasze urządzenia. Staramy się na bieżąco reagować na ich potrzeby i oferować wsparcie, którego oczekują. Stawiamy na silne partnerstwo z Instalatorami, Serwisantami oraz Dystrybutorami i doceniamy zaangażowanie we współpracę z nami. Zmieniamy też nasze struktury organizacyjne, aby jak najlepiej wspierać ich w codziennej pracy – mówi Krzysztof Ciemięga, dyrektor generalny Bosch Termotechnika. 

W ciągu ostatnich 25 lat Junkers-Bosch zorganizował w Polsce ponad 100 000 szkoleń dla instalatorów, serwisantów, studentów i uczniów. Eksperci, którzy chcą związać się z marką na dłużej, przechodzą specjalistyczną ścieżkę szkolenia i uzyskują uprawnienia Autoryzowanego Instalatora lub Autoryzowanego Serwisanta Junkers-Bosch, a wraz z nimi – szerokie wsparcie w rozwoju własnego biznesu. Wszystkim instalatorom marka oferuje natomiast udział w programie lojalnościowym, w którym do zdobycia są atrakcyjne nagrody. Junkers-Bosch prowadzi także działalność edukacyjną, realizując m.in. program dla uczniów technicznych szkół średnich "Junkers szkoli". W jego ramach już ponad 800 uczniów i nauczycieli z całej Polski miało możliwość poszerzenia wiedzy z zakresu kondensacji, pomp ciepła i technologii solarnej. We wrześniu tego roku wystartowała piąta edycja programu. 

Przełomowe technologie, innowacyjny design

– Planujemy dalsze poszerzanie naszego portfolio o produkty, które cechuje wysoka sprawność energetyczna, w szczególności te wykorzystujące odnawialne źródła energii. Jednocześnie stawiamy na urządzenia o wyjątkowym designie i walorach estetycznych. Mamy wiele planów na dalszy rozwój naszej obecności na polskim rynku w kolejnych latach i zachęcamy wszystkich profesjonalistów do współpracy – dodaje Krzysztof Ciemięga, dyrektor generalny Bosch Termotechnika. 

Junkers bliżej Boscha – efekt synergii

Junkers, należący od 1932 r. do firmy Robert Bosch GmbH, coraz mocniej podkreśla swój związek z koncernem. Bosch i Junkers to dwie silne marki. Junkers to marka o bogatej tradycji, od lat doskonale znana w branży grzewczej. Bosch jest brandem o szerszym zasięgu i większej rozpoznawalności, kojarzonym z różnymi branżami i innowacyjnością produktów. Wspólna komunikacja obu marek zapewnia efekt synergii – każda z nich zostaje wzmocniona i zyskuje nowe kompetencje. 

 
 
<< powrót

 
   

 

Najnowszy numer

picture Nasz najnowszy numer kwartalnika Instalacje. Znajdziesz tutaj spis treści oraz wybrane artykuły do przejrzenia w wersji online. Sprawdź sam czy zainteresuje Cię ten numer.
 

Więcej...

Archiwum

picture Przegapiłeś któryś z naszych numerów? Nic straconego. Prowadzimy archiwum swoich publikacji. Możesz sprawdzić co w jakim numerze się znajdowało by później zamówić numer archiwalny.

Więcej...

Aktualności

picture Najnowsze aktualności ze świata instalacyjnego. Różne nowinki technologiczne, opisy nowych technologii, ich wady i zalety, promocja nowych firm.


 
  Więcej...

Czytelnia

picture Dział dla instalatorów i pasjonatów. Przygotuj kawkę, ciastko i zgłębiaj wiedzę na temat energii odnawialnej, różnych technologii, wody i kanalizacji, wentylacji, klimatyzacji oraz wielu innych.

Więcej...

Wydawnictwo Bud-Press

picture
Nasi partnerzy: